ציוד לקשישים
27 מרץ, 2024

איך בוחרים עזרי הליכה למבוגרים ואיזה רולטור מומלץ?

האפשרות להיות עצמאיים גם כשמתמודדים עם מגבלות פיזיות וקשיים בהליכה, היא חשובה מאין כמותה! עזרי ההליכה המוצעים היום בשוק מקלים על פעולת ההליכה והופכים אותה אפשרית! אז איך בוחרים בין הליכון לרולטור? איזה רולטור מומלץ? ומה חשוב לבדוק כשניגשים לרכוש עזרי הליכה? התשובות לפניכם.
רולטור מומלץ

זה מגיע עם הגיל, עם פציעות, מחלות או שחיקה, אבל מבוגרים רבים מתמודדים עם קשיי הליכה ומוצאים את עצמם פחות ופחות עצמאיים. בשנים האחרונות, שוק עזרי ההליכה הולך ומתפתח כדי לאפשר גם למי שחווים קושי לשמור על העצמאות- ללכת בפארק, להתנייד ממקום למקום בבית ומחוצה לו ולהרגיש פחות תלותיים.

אחד המוצרים המבוקשים ביותר הוא הליכון רולטור.

מהו הרולטור?

הרולטור הוא גלגולו המתקדם של ההליכון. כדי להפוך אותו נוח ובטיחותי יותר, להליכון הבסיסי והמוכר הוסיפו גלגלי עזר, מעצורי יד ובלמים לעצירה. את הרולטור אפשר להשיג בגדלים, צורות, סוגים ואבזורים שונים, בהתאם לצרכים ולמצבו הבריאותי של המשתמש.

איזה רולטור מומלץ לבחור?

בבחירת רולטור יש כמה פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם:

סביבת השימוש

אם השימוש בו יתכנס בעיקר אל תוך הבית, תוכלו להסתפק בהליכון מתקפל למבוגרים שהוא נוח ופשוט לשימוש, קל משקל ומתקפל לאחסון נוח במידת הצורך. ודאו את התאמת ההליכון לפתחי הדלתות בבית למעברים קלים. לשימוש מחוץ לבית, מומלץ לבחור ברולטור עם 4 גלגלים גדולים ומאסיביים יותר שיעמדו בכל תנאי שטח.

התאמה לגובה המשתמש

ודאו שידיות הרולטור ממוקמות בגובה הנכון כך שלא צריך יותר מכיפוף קל במרפק. ההתאמה המושלמת של הרולטור לגובה המשתמש תבטיח תמיכה נכונה ותפחית עומסים על המפרקים.

בלמים 

אם הרולטור צפוי לשמש אתכם בעיקר מחוץ לבית, כדאי לבחור כזה הכולל שני סוגי בלמים: בלם יד המופעל באמצעות לחיצה על ידיות האחיזה ומאפשר למשתמש שליטה מלאה בקצב ההליכה, ובלם חנייה הנועל את הגלגלים לעצירה מלאה ויציבה המאפשרת גם ישיבה על מושב הרולטור בביטחון.

גלגלים

בחיפוש אחר הרולטור המומלץ תוכלו לבחור בין רולטור 4 גלגלים לבין כזה עם 3 גלגלים. 3 גלגלים מאפשרים קיפול מהיר ואחסון נוח יותר, אבל רולטור בעל 4 גלגלים מבטיח יציבות גבוהה יותר, ותמיכה בטוחה ובריאה יותר בהליכה למרחקים ארוכים.

אפשרות ישיבה 

בחלק מהרולטורים שתפגשו תוכלו לבחור לשלב גם מושב ומשענת גב. אם השימוש ברולטור צפוי לכלול הליכות ארוכות, המושב יאפשר למשתמש עצירות הפוגה, מנוחה, תמיכה לגב ויבטיח מקום ישיבה בכל מקום אליו יגיע.

חומר ומשקל הרולטור 

כדי להצליח לשלוט בו בקלות תוך הפעלת מינימום כוח, מומלץ לבחור ברולטור קל משקל. נסו לחפש רולטור הבנוי מחומרים קלים שיקלו על השימוש בו ועדיין ישמרו על יציבות וביטחון המשתמש.

לסיכום, אם אתם מחפשים עזרי הליכה שיבטיחו לכם או ליקרים שלכם תמיכה מלאה ועצמאות, השקיעו בבדיקת הפרמטרים, בחרו רולטור קל משקל, עם גלגלים, בלמים ועזרים במותאמים לצרכי המשתמש ואפשרו לו ליהנות מניידות נוחה ובטוחה.



עוד בנושא