ציוד לקשישים
17 אפר, 2024

אפשר לקום! אפשרויות ועזרים לקימה מהמיטה

האפשרות להיות עצמאיים גם כשמתמודדים עם מגבלות פיזיות וקשיים בהליכה, היא חשובה מאין כמותה! עזרי ההליכה המוצעים היום בשוק מקלים על פעולת ההליכה והופכים אותה אפשרית! אז איך בוחרים בין הליכון לרולטור? איזה רולטור מומלץ? ומה חשוב לבדוק כשניגשים לרכוש עזרי הליכה? התשובות לפניכם.
עזרים לקימה מהמיטה

כשסובלים ממגבלה פיזית, משימת הקימה מהמיטה עשויה להיות מורכבת במיוחד. בשנים האחרונות, במסגרת המגמה ההולכת ומתחזקת לפתח עזרים שיאפשרו גם לקשישים ולאנשים עם מגבלה פיזית ליהנות מעצמאות כמעט מלאה, פותחו עזרים לקימה מהמיטה המקלים על המשימה.

 אל עזרי ההליכה, הרולטורים, מנופי ההרמה לנכים והמיטות החשמליות שפותחו כדי להקל על בני הגיל השלישי והנכים את פעולות היומיום, מצטרפים גם עזרים לקימה מהמיטה.

במעבר משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה אנחנו משתמשים בקבוצות שרירים רבות. רבים מבני הגיל השלישי הסובלים מהיחלשות השרירים, מכאבי פרקים וממחלות ניוון שרירים מרגישים שמשימת הקימה הופכת קשה ומורכבת ואותם עזרים יהיו להם פתרונות נוחים לשימוש יומיומי.

אז מה האפשרויות?

הליכון רולטור

הרולטור משמש לרוב כאביזר עזר להליכה, אבל בהחלט יכול לשמש גם כאביזר תמיכה לקימה. בחרו ברולטור קל משקל, כזה שתוכלו להניח לצד המיטה ולמשוך בקלות אליכם כדי להישען עליו לקימה. ודאו שמדובר ברולטור עם 4 גלגלים כך שהיציבות שלו תהיה חזקה ומבטיחה ושהוא מגיע עם אפשרות בלמים נוחה לתפעול.

מנוף הרמה

מי שמתקשה במעברים בין ישיבה לעמידה וקיים חשש שיעמיס את כל המאמץ על שרירי הרגליים או הברכיים שאינם חזקים מספיק למשימה,  יוכל להשתמש במנוף הרמה לנכים. מנוף חשמלי המשתמש במגוון ערסלים עליהם אפשר להישען או להיתמך מבלי לאמץ את השרירים, מסוגל להרים למעלה מ-150 ק"ג, נוח ופשוט לשימוש ואחסון, בטוח ויציב ומגיע במגוון מידות ואפשרויות.

מיטות סיעודיות

הפתרון הנוח והמקצועי ביותר לקימה מהירה ממצב שכיבה למצב עמידה הן מיטות סיעודיות חשמליות. בלחיצה פשוטה על שלט, גב המזרן מתרומם בקצב מדוד ומביא את המשתמש למצב ישיבה זקופה, רגלי המשתמש מתכווננות בהתאם וחלק מהמיטות אפילו מסובבות את המזרן כלפי חוץ, כך שרגלי המשתמש יגיעו לרצפה והמעבר לקימה יהיה חלק ופשוט.

כורסאות קימה

לצד עולמות המיטות המתכווננות המגיעות עם מנגנונים מתקדמים המסייעים בקימה, התפתחו בשנים האחרונות כורסאות קימה. כורסא אורטופדית נוחה הדואגת למנחים נכונים של הגוף, לזרימת דם בריאה ולנוחות מושלמת ומאפשרת שכיבה כמעט מלאה ומנגנון הידראולי המסייע בקימה כמעט למצב עמידה מלאה.

מעקות

השימוש במעקה תומך, מתאים בעיקר למי שעוד יכול להפעיל את שרירי הליבה ולהשתמש בשרירי הרגליים. יש מגוון רחב של מעקות בגדלים, סוגים וחומרים שונים הממוקמים בנקודות המתאימות לתמיכה של המשתמש ומזמינה אותו להיעזר בהם.

לסיכום

פעולה פשוטה כמו קימה מהמיטה או מהכורסא לעמידה עלולה להיות מלווה בתסכול וכאב רבים. שימוש בעזרים לקימה מהמיטה, בעזרי הליכה או במנופים המצמצמים את מאמץ השרירים, מביא איתו תחושה של עצמאות, מקל פעולות יומיומיות ומפחית מפגש עם עולמות התסכול והייאוש.

התייעצו עם מומחי עמינח מדיק ובחרו את העזרים המתאימים לצרכים שלכם.



עוד בנושא