מדיק

המדריך לקניית כיסא גלגלים – כיצד לבחור את כיסא הגלגלים המתאים ביותר עבורכם?

סוגי כסאות גלגלים

העידן המודרני מעניק פתרונות רבים לחולים ומוגבלי תנועה, בצורת כסאות גלגלים ידניים או כסאות חשמליים.

מבין הכסאות הידניים ניתן למצוא את סוגי הכסאות הבאים:

כיסא גלגלים בסיסי: כסא עשוי ברזל, בעל מאפיינים פשוטים. הכסא, בדגם בייסיק, מגיע במגוון מידות רוחב ועומק והקונה יכול להתאים לעצמו את המידה אשר נוחה לו ביותר. בכל הכסאות ישנם ארבעה גלגלים, הנחלקים בין גלגלים אחוריים גדולים וקדמיים קטנים יותר. לכל הדגמים משענות ידיים ומשענות רגליים.

כסא גלגלים סיעודי: כסא המספק מתמיכה רבה. בחלק מדגמי הכסאות הסיעודיים יש משענת ראש וגב ארוך, כאשר גב הכסאות ניתן להטייה והרגליות מתרוממות. עמינח מדיק מציעה דגמי כסאות סיעודיים המאפשרים טילט וריקליין – הטיות של הכסא בזווית, בעזרת בוכנת גז הממוקמת במקום נוח לתפעול. רוב הדגמים הסיעודיים מורכבים מארבעה גלגלים קטנים, אולם עבור חולים סיעודיים שיכולים להניע את עצמם למרחקים קצרים (למשל בתוך הבית), מוצע דגם אשר הגלגלים האחוריים בו גדולים יותר.

כסאות קלי משקל: כסאות נוחים לנשיאה ולהעברה. משקלם של הדגמים הקלים בעמינח מדיק נע בין 12 ל-14 ק”ג והם בעלי גלגלים אחוריים נשלפים, כך שקל לקפל ולשנע אותם ממקום למקום. בין הכסאות האלה ניתן למצוא כיסא גלגלים אקטיבי, אשר מיועד למוגבלים בעלי עצמאות גבוהה, העושים את כל הפעולות היומיומיות בכוחות עצמם.

כסאות גלגלים לילדים: בבואכם לבחור כסא גלגלים לילד, ישנה חשיבות גדולה מאין כמותה ליכולתו של הכסא לגדול יחד עם הילד אשר יושב עליו. אחרי הכל, ילד שצומח ומתפתח חייב לשבת בנוח על הכסא לתקופה ממושכת, לפעמים שנים רבות. כסאות הגלגלים לילדים של עמינח מדיק מאפשרים עומק מתכוונן, הרחבת הכסא והגבהת הגב בכמה סנטימטרים. כך, הכיסא יכול להתאים לאורך שנים.

כסאות גלגלים חשמליים

כסא גלגלים חשמלי, או כסא גלגלים ממונע, הוא פיתוח חדשני אשר הביא לשיפור ברמת החיים של מוגבלים רבים. עם זאת, הוא אינו מתאים למרבית מאוכלוסיית המרותקים לכסאות גלגלים. לשם כך, נחוצה חוות דעת של איש מקצוע אשר יבדוק את התאמתו הפיזית והקוגניטיבית של בעל הכיסא.
בין השאר, נבדקים היכולת הידנית שלו להפעיל את הג’ויסטיק או השלט המתפעלים את הכיסא; יכולת השיפוט של החולה, האם יוכל לנהוג ברכב חשמלי לכל דבר וכן, האם ביתו ורכבו מותאמים לאכלס כיסא גלגלים ממונע שהוא בעל משקל רב יותר מאשר כיסא גלגלים ידני.

כדי לסייע בכל השיקולים כבדי המשקל הללו, נמצא הנציג של עמינח מדיק, אשר זמין בנקודות המכירה, ואף מגיע לביתו של הלקוח אם אין ביכולתו להתנייד. הנציג בודק עם הלקוח את כל הפרמטרים שהוזכרו לעיל כדי להמליץ על הכיסא הטוב ביותר עבורו.



עוד בנושא